کدام روغن ترمز مناسب است؟

روغن ترمز چیست؟

روغن ترمز نوعی روغن هیدرولیکی است که برای انتقال نیرو جهت سیستم ترمز بکار می رود.جهت برآوردن و تأمین نیازمندیهای دقیق از لحاظ مسائل حفاظتی و ایمنی، عملکرد قابل اطمینانی از اجزا سیستم مورد نیاز می باشد. این نیازمندیها طبق استانداردهای مشابهی از سری استاندارد SAE معرفی و تشریح می گردند.

خصوصیات روغن ترمز مناسب

نقطه تعادل جوش

نقطه تعادل جوش به عنوان مرجعی از مقاومت سیالات در برابر فشار گرمایی بکار می رود. گرمایی که در سیلندرهای چرخ تولید می شود( که به عنوان درجه حرارتهای گرمایی بالا در کل سیستم ترمز یاد می شود) در برخی از‌موارد به عنوان نقطه بحرانی بشمار می رود. حبابهای بخار در درجه حرارتهای بالای نقطه جوش‌ آنی روغنهای ترمز تشکیل شده و در نتیجه باعث بوجود آمدن خرابیهایی در سیستم ترمز خواهد شد.

نقطه جوش مرطوب بیانگر جذب رطوبت در نقطه تعادل جوش در برخی شرایط خاص می باشد. روغنهای نم گیر( based _ glycol) بسیار حساس بوده و دارای نقطه جوش پایینی می باشند. با آزمایش نقطه جوش مرطوب می توان خواص مشابهی را با روغنهای ترمز مصرف شده مشاهده کرد. روغنهای ترمز قابلیت جذب رطوبت از شیلنگ های مرتبط سیستم را دارا می باشند و به همین دلیل بایستی روغن ترمز را معمولا هر دو سال یکبار بطور کامل تعویض کرد. تعویض روغن ترمز در زمان توصیه شده، جهت حفظ و نگهداری سیستم های امنیتی و حفاظتی بسیار حیاتی می باشد. در حین انجام مراحل تخلیه و تعویض کامل روغن ترمز بایستی توجه ویژه به تخلیه کامل هوای محبوس شده در مدار مبذول گردد.( هواگیری ترمزها)

ویسکوزیته روغن

ویسکوزیته روغن بایستی در مقابل تغییرات درجه حرارت بخوبی واکنش نشان دهد تا سیستم ترمز عملکرد مناسبی را در شرایط و محدوده وسیع حرارتی( ۴۰_ درجه سانتی گراد تا ۱۰۰ + درجه سانتی گراد) داشته باشد ویسکوزیته های مناسب در درجه حرارت پایین در سیستم های ترمز مجهز به ABS بسیار حائز اهمیت می باشد.

قابلیت تراکم پذیری

روغن ترمز بایستی دارای حداقل سطح تراکم پذیری در درجه حرارتهای ‌مختلف باشد.

خاصیت ضدخوردگی

استاندارد‌FMVSS 116 بیانگر خاصیت ضدخوردگی و زنگزدگی روغنهای ترمز در مقابل قطعات فلزی که در مدار سیستم ترمز بکار می رود، می باشد. جهت حفاظت کامل قطعات فلزی در مدار ترمز بایستی از افزودنیهای مجاز توصیه شده استفاده نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

چنانچه در زمینه تعمیرات بوستر و تقویت بوستر خودرو خود نیازمند مشاوره هستید ، کافیست نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را در قسمت زیر وارد نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

– در اکثر موارد فقط با کارشناسی و بازدید حضوری مشکل ترمز رفع می گردد.
– عیب یابی و بازدید حضوری رایگان می باشد.
– به دلیل تراکم تماس ها اطلاعات همکار نداریم.

فرم درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست